Interview costumer experience
Branches kunnen zich vandaag de dag onderscheiden door het neerzetten van een goeie Mobile App. die zich niet alleen richt op promoties van producten, maar ook daadwerkelijk wat toevoegen aan de klantbeleving. Denk daarbij aan het bouwen van een community door het delen van coupons, of daadwerkelijk het genereren van locatie gebonden promoties in de winkel of in de winkelstraat.
Er zijn branches die dat succesvol doen met MicroStrategy, denk daarbij aan Tilly’s die een complete community hebben opgebouwd rondom skaters. En denk aan Gucci, die daadwerkelijk de klant herkennen bij binnenkomst van hun filialen, waardoor ze direct klantgerichte aanbiedingen kunnen bespreken met de binnenkomende klant. Gucci en Tilly’s hebben hun complete bedrijfsvoering uiteindelijk omgedraaid en zijn met het MicroStrategy Alert platform aan de slag gegaan waardoor dat ze een compleet nieuw verkoopkanaal hebben weten te genereren door middel van MicroStrategy Mobile.
Nou het gaat niet zozeer direct om de mindset, het gaat wel direct om de branche waarin de desbetreffende retail zit. Met name het community bouwen zal eerder plaatsvinden binnen de fashionbranche. Als retailers zich niet gaan onderscheiden op het gebied van klantbeleving, zullen zij een stuk van de markt uiteindelijk gaan missen. Ze zullen zich dus moeten gaan onderscheiden van een pure retailer die zich focust op de winkelstraat naar andere kanalen. Waarbij ze dat wellicht nu al doen op het online vlak, maar retailers nog een hele weg te gaan hebben op het gebied van mobile. Denk daarbij aan, nogmaals, locatie gebonden aanbiedingen, denk daarbij aan het bouwen van een community. Dat zijn zaken waar retailers op dit moment nog een behoorlijke weg te gaan hebben.