Dé 7 Omni-channel DONT’S!

Dé 7 Omni-channel DONT’S!

Waar ging het níet over?

Tijdens deze editie van WGOIR heb ík geen enkele spreker kunnen betrappen op “wij van WC-eend, adviseren…. WC-eend!”, tevens ging het níet/ nauwelijks over hun producten, het ging zelfs nauwelijks over alle technische snufjes die een omni-channel winkelbeleving mogelijk maken.

Waar ging het dan wél over?

Tot mijn grote verrassing ging het vooral over de klant. Over het belang van het hebben van een duidelijke eigen identiteit, en over de verleidingen hoe moeilijk het soms is om deze voortdurend na te leven.  Het ging ook vaak over de noodzaak van het goed trainen van winkelmedewerkers. En het ging vooral over lef en de creativiteit om voortdurend te blijven innoveren!

Het is tijd voor een retail(r)evolutie! Het is hoog tijd voor verandering!

Geen winkel, geen winkelbedrijf is hetzelfde. One size doesn’t fit all,  Laat je inspireren door deze onweerstaanbare retailers…

In Omni-channel staat níet de techniek centraal, maar bovenal de klant. Hoe kunnen we op alle mogelijke manieren –en dus ook in combinatie met ‘techniek’ zorgen voor een optimale en onweerstaanbare winkelbeleving van alle klanten? Medewerkers spelen daar een ongelooflijk belangrijke rol in!

DE 7 OMNI-CHANNEL DONT’S

  1. Techniek om de techniek: zinloos en gaat absoluut niet werken. Zonde van de tijd, zonde van de energie én zonde van de investeringen. Aldus Corinne Suchy van Urban Outfitters.
  2. Zenden-zenden-zenden: Een omni-channel strategie inzetten om nog meer te kunnen zenden is ook behoorlijk zinloos. De hedendaagse en vooral de toekomstige klant vráágt om interactie. Omni-channel retailing is een infinite loop van communicatie en interactie. Aldus Gino van Ossel, Corinne Suchy van Urban Outfitters en Jonathan Chippindale van Holition.
  3. Níet geïnteresseerd zijn in de gebruiker: ook een absolute don’t is je níet verdiepen in de gebruiker van ‘de techniek’. Ken zijn/ haar voorkeuren. Gebruikt hij/zij een tablet? Is hij/ zij thuis (met onbeperkt WIFI/ dataverkeer)? Of ‘en route’ (beperkt data-verkeer)? Gebruikt hij/ zij iOS of Android? Is jouw doelgroep écht kortinggericht of maak je ze veel blijer met inspiratie, muziek of…?  Aldus Aki Iida van Zappos, … en Corinne Suchy van Urban Outfitters.
  4. Géén eigen identiteit te hebben; als je wil communiceren, is een ‘boodschap’ en persoonlijkheid een vereiste. Wie ben je? En voor wie ben je er of wil je er zijn? Wat is jouw onweerstaanbare belofte? En blijf trouw aan deze identiteit! Aldus John van der Ent, Miss Etam en Ronald  van der Mark, Action.
  5. Níet investeren in medewerkers: Alleen maar geld investeren in de ‘techniek’ en níet investeren in de medewerkers op de winkelvloer die die totaal-beleving moeten begrijpen, tot stand moeten brengen én moeten zorgen voor de ‘slagroom op de taart’ van de winkelbeleving.  Laat de werkelijke beleving op de winkelvloer nou eens géén sluitpost zijn, maar een startpunt! Die winkelvloer is nog steeds het  allerbelangrijkste ‘touchpoint’ in de ogen van nagenoeg ELKE klant! Aldus Dirk van Eunen van Kega, Corinne Suchy van Urban Outfitters en Jonathan Chippindale van Holition
  6. Niet innoveren! Elke retailer zou élke dag nog beter willen worden in het nog blijer maken van al zijn (toekomstige) klanten! Aldus Corinne Suchy van Urban Outfitters en John van der Ent van Miss Etam. Miss Etam is here to stay!
  7. Geen plezier hebben!!!! Aldus Ronald van der Mark van Action en ondergetekende J
[message type=”custom” width=”100%” start_color=”#79ccee” end_color=”#79ccee” border=”#79ccee” color=”#333333″]

Create moments that have meaning & context

This may include technology
It often includes technology
But technology is never the point!

Urban Outfitters[/message] [message type=”custom” width=”100%” start_color=”#c7dd79″ end_color=”#c7dd79″ border=”c7dd79″ color=”#333333″]

The future of personalization isn’t to impress customer with science

It is to delight them with magic!

John Mulliken – Co-founder, Joss & Main

[/message] [message type=”custom” width=”100%” start_color=”#fc9292″ end_color=”#fc9292″ border=”#fc9292″ color=”#333333″]

Do you believe your brand is in the lead nowadays?
Think again!
It is the customer who tells you what she wants, what she like to wear, where and when she wants to buy or get in contact with you, on which device at which platform at that moment of the day that suits her best.

It’s our challenge to engage them with your brand!

Miss Etam

[/message]

De toekomst van retail

Kijk, luister, toon oprechte interesse, en creëer een echte relatie met je huidige en toekomstige klant. Dát is de toekomst van retail.

Maak er een klantgerichte dag van. Elke dag J

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

retailing.nl website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024