? Podcast
In deze aflevering van de Consuminded Podcast – in samenwerking met What’s Going On in Retailing – bespreken we het belang van duurzaamheid en circulair denken met Marianne van Leeuwen van Decathlon. Een ervaren ondernemer die nu verantwoordelijk is voor de circulaire klantreis bij Decathlon. Marianne deelt hoe haar passie voor duurzaamheid werd gewekt door haar ervaringen in de digitale wereld en hoe ze die kennis nu toepast in haar streven naar een duurzamere toekomst. We weten al sinds de jaren ’70 dat we moeten verduurzamen, toch gebeurt er nog steeds veel te weinig. Daarom roept Marianne op dat het echt tijd is om met duurzaamheid aan de slag te gaan. Consumenten en werknemers vragen erom en er komt strengere regelgeving aan. Hoe eerder hoe beter dus.
Teams en initiatieven
In de podcast gaat Marianne verder in op de verschillende teams en initiatieven die bij Decathlon zijn opgezet om duurzaamheid en circulariteit te bevorderen. Ze legt uit dat duurzaamheid het gedachtegoed en de ideologie is, terwijl circulariteit de concrete uitvoering ervan is binnen de core business. Marianne benadrukt het belang van het vergroten van de gebruiksduur van producten en introduceert pilaren zoals tweedehandsverkoop en reparatie- en serviceopties. Ze legt uit dat deze benaderingen niet alleen bijdragen aan duurzaamheid, maar ook aantrekkelijke en betaalbare opties kunnen bieden voor consumenten. Hoe precies, dat hoor je in de podcast!
Naar de podcastOver Consuminded
Deze podcast kwam tot stand dankzij Consuminded in samenwerking met What’s Going On in Retailing.
Consuminded is de community waarin management en directie van toonaangevende consumentenmerken kennis delen om een klantgerichte organisatie te worden. We sparren over de uitdagingen van vandaag en geven invulling aan de wereld van morgen. Samen zetten we de markt in beweging en bouwen we aan transparante, eerlijke en waardevolle relaties met de consument. Altijd met een duidelijke missie: de consument op nummer één.
What’s going on in [R]etailing?! is al 30 jaar de ontmoetingsplaats voor Retailers en Brands die op zoek zijn naar inspiratie, nieuwe inzichten en waardevolle contacten met branchegenoten. Op 21 september vindt de 31e editie van dé retailers meet-up van het jaar plaats in de Jaarbeurs in Utrecht. Wil je hiervoor nog een ticket bemachtigen, bekijk dan de website voor tickets en het programma.