Interview Sylvia Heuvelman, WGOIR 2016

HotITem is echt een databedrijf. Onze primaire focus is het helpen van organisaties met het verbeteren van hun prestaties door middel van het kijken naar hun  primaire processen. Oftewel kijken naar de verschillende drivers die hun strategie beïnvloeden en zodoende kijken wij naar alles wat vastgelegd is over die processen en over die strategie. En dan zie je vaak dat het vraagstuk is: we weten waar we naar toe willen, maar we weten vaak niet hoe het nu gaat en ook niet wat de acties zijn die we moeten nemen om uiteindelijk te komen tot het behalen van die doelstellingen. HotITem gaat dan met die klant kijken waar wil de klant naar toe, wat zijn eigenlijk de verschillende processen die dat allemaal ondersteunen. En vanuit al die processen komt weer data die wij gaan analyseren en vervolgens kijken welke acties de klant zou moeten nemen.

Innovaties in de retail

Er wordt steeds meer gedaan met data waarbij de klant ook verwacht dat er meer gedaan wordt met zijn data. Zo’n klant laat op de website, maar ook in de winkel, allerlei sporen achter: wie ze zijn, wat ze willen en wat ze verwachten van de retailer. En ze verwachten ook dat er iets mee gedaan wordt. Dus die gepersonaliseerde boodschap wordt steeds belangrijker en dan zie je eigenlijk dat er een verschuiving is tussen de gepersonaliseerde boodschap, die er voorheen was en dat zat meer in de trant van klanten die dit kochten, kochten ook dat. Dat accepteert de klant steeds minder. Ze willen echt dat jij weet waar de klant naar op zoek is, dat ze persoonlijk aangesproken worden en daarin is de datacomponent steeds belangrijker. Maar ook de juiste registratie, want wat nou als je vanuit de omni-channel de juiste klant benaderd met de verkeerde boodschap? Dan ben je je klant kwijt en dat is iets waar wij heel veel kansen in zien.

Toekomst van Retail

De toekomst kunnen we natuurlijk niet voorspellen, maar wat wij wel zien is dat het steeds belangrijker wordt om goed je basis op orde te hebben. Je basis op orde is niet alleen maar het doen van marketingcampagnes, maar ook er voor zorgen dat jouw backend, dus jouw systemen aan de achterkant, de voorraadsystemen, de logistieke systemen en ook de gehele integratie goed in elkaar zit. Want alleen dan kun je die slag maken om als retailer te overleven en ook flexibel en wendbaar te blijven.

What’s Going on in (R)etailing?

Het is sowieso belangrijk om te weten wat er nu aan de hand is in de retailsector. Dus wat gebeurt er nu en vervolgens moeten we met z’n allen de slag gaan maken van waar moeten we naar toe en wat voor acties moet jij nu ondernemen als retailer om boven de rest uit te springen. Nou, vanuit dat inzicht in de data willen wij de congresbezoekers graag bij helpen.


 

What’s going on in (R)etailing?!

wdwIn 2016 viert What’s going on in (R)etailing?! haar 25-jarige verjaardag. En dat gaan we uitgebreid met jou vieren!
HotITem is een van de partners van het congres.
Meer weten over het congres? Bekijk dan de website van What’s going on in (R)etailing?!.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

retailing.nl website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024