Interview met Marc Nellissen van MIXpress tijdens What's going on in Retailing 2013
Video Transcriptie
Ik ben de uitgever van het vakblad MIX. Dat is het vakblad voor de doe het zelf retail.
Ik vond het een hele leuke dag. Ik vond het een leuk programma. Ik heb ook een aantal leuke mensen ontmoet vandaag op het congres. Het programma was gevarieerd. Ik heb een aantal leuke insights gehoord, ook een aantal open deuren, maar dat hou je toch een beetje bij congressen.
Omni-channel was vandaag het toverwoord. Mobiel ging het vaak en veel over. Iedereen is op zoek naar de oplossing daarin. Ik denk dat die er nog niet is, dus wat dat betreft was dit congres misschien een editie van een tussenjaar. Ik hoop dat er volgend jaar echt een aantal mooie, concrete cases zullen staan. Maar al met al in deze tijd hartstikke goed.
Ik ken de doe het zelf branche als mijn broekzak. Ik was heel blij met het feit dat er in deze editie heel veel mensen uit de doe het zelf sector aanwezig waren. Het kan nog veel meer, maar ik denk dat er toch minimaal 4 keer zoveel mensen waren dan vorige edities.
De vertaalslag naar doe het zelf is altijd nog wel een beetje lastig. In een supermarkt komen mensen 2 keer in de week, in een bouwmarkt 3 of 4 keer per jaar, dus het blijft toch altijd een aparte business, maar als ik zo tijdens de borrel met wat mensen praat, dan weet ik zeker dat ze met een aantal concrete inzichten naar huis gaan, waar ze wat mee kunnen.