Interview met Remco van Malten – MicroStrategy

Interview met Remco van Malten – MicroStrategy

Remco van MaltenOp What’s Going on in (R)etailing?! interviewde wij Remco van Malten, sales director Benelux MicroStrategy

 

 

 

Bekijk het interview

Mijn naam is Remco van Malten. Ik ben sales director voor de Benelux bij MicroStrategy.

Oké. Het congresthema van dit jaar is ‘Reinventing Retail’. Wat draagt uw organisatie bij aan het opnieuw uitvinden van de retail? Wat zijn jullie innovaties precies?

Dat zijn drie vlakken. Ten eerste zijn we van oudsher groot geworden in business data & analytics. Daarnaast op twee vlakken binnen mobile. Dat is aan de ene kant ons mobile  platform, waarbij retailers een quickstart hebben om direct met hun mobiele shop aan de slag te kunnen. Daarnaast hebben we de store optimization: mobiel op de winkelvloer zelf. Dit zijn de drie innovaties die wij op dit moment zien binnen retail.

Oké. We zijn op dit moment in de Amsterdam Arena, ‘where retail champions rise’. Welke retailer is volgens u op dit moment of misschien in de toekomst de absolute kampioen zijn?

Wij zijn Gucci op dit moment als echte champion in de retail, omdat zij nu rond het thema mobile bouwen. Ze bouwen een compleet nieuwe customer experience rondom mobile. Door middel van een mobile app kun je bijvoorbeeld een foto maken van een advertentie, waarop artikelen staan van Gucci zelf, die direct worden vertaald in een wish list. Vervolgens komt de klant de winkel binnen en de medewerker in het filiaal ziet automatisch welke klant er binnen komt en in welk assortiment aan producten hij geïnteresseerd is. Daardoor kunnen ze heel persoonlijk benaderd worden. Dat is een compleet nieuwe benadering van de costumer experience. Daarom zien wij Gucci op dit moment als kampioen.

Oké. Hoe ziet u dan de toekomst van de Nederlandse retail? Welke rol spelen e-commerce en mobile daar bijvoorbeeld in?

Je ziet op dit moment een drietal kanalen. Aan de ene kant e-commerce en offline retailing. Mobile moet de linking pin zijn tussen die twee. In Nederland zie je dat offline retailers online zijn begonnen en dat online retailers uiteindelijk naar de winkelstraat gaan. Daarin zal ergens een balans komen. Waar het einde is, weten we nu natuurlijk niet. We weten wel dat mobile daar een belangrijke rol in gaat spelen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

retailing.nl website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024