MicroStrategy Store Optimalization

Interview met MicroStrategy over store optimalization

Naast het verbeteren van de customer experience is het natuurlijk voor retailers van belang om grote optimalisatieslagen op de winkelvoer te maken. Denk daarbij aan meer inzicht in voorraden en direct inzicht in voorraden op de winkelvloer. Vandaar dat mobiele apps daarvoor ontzettend van belang zijn. Denk ook aan het feedback geven vanuit een winkel op inspecties die ze uiteindelijk gedaan hebben. Daar gaat een hoop tijd in zitten voor retailers. En dat kunnen we uiteindelijk doen door middel van onze Store Inspector App.

Een filiaalmanager krijgt direct inzicht in zijn standaard KPI’s. Dat inzicht in de winkel is uiteindelijk nodig omdat zij eerder en beter willen kunnen inspelen op veranderingen die komende zijn op de winkelvoer. Denk daarbij aan komende out of stocks, denk daarbij aan promoties die op stapel zijn. Hierdoor heeft een filiaalmanager, of in ieder geval het management, eerder en beter inzicht om daarop in te kunnen spelen. En zal dus ook meer tijd kunnen spenderen op de winkelvloer. Retailers weten hiermee significant tijdsbesparing te bereiken. Denk daarbij aan diverse retailers die dat op dit moment met MicroStrategy al hebben gedaan, en hier een tijdswinst hebben weten te bereiken van tussen de tien en de twintig procent.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

retailing.nl website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024