Anouk Vastert, Global lead Transformation, Marketing & Digital, Philips Consumer Care
Philips levert 220 miljoen producten aan Retailers wereldwijd. Philips streeft naar een consistente, persoonlijke en ‘always on’ service voor de consument, in nauwe samenwerking met onze retailers. De groei van online aankopen geeft naast veel mogelijkheden ook nieuwe uitdagingen op het gebied van retourstromen, duurzaamheid en service. Aan de hand van voorbeelden van de samenwerking met Nederlandse en internationale Retailers (o.a. Amazon en Jindong /China) wordt de transformatie naar een service=marketing gedreven organisatie toegelicht.
Customer SERVICE = MARKETING
- Consument wil Low Effort service, snel en met persoonlijke aandacht. Lever je dat niet, dan switcht hij Retailer of merk
- Hoe Philips samenwerkt met Mediamarkt, Amazon, Jindong en andere (R)etailers om consumenten Low Effort journeys te bieden
- De digitale mogelijkheden om van service marketing te maken, met o.a. een 24/7 social team
- Service transformatie: van cost center naar loyalty & brand builder
- “Service will be The competitive differentiator by 2020”, bent u al onderweg ?