Het succes van Action
Het succes van Action, veel retailers zijn er benieuwd naar. Volgens CEO en WGOIR Keynote Speaker Ronald van der Mark is de eenvoud van de keten het succes van Action.
Bij groothandels worden enorme partijen non-food producten opgekocht die vervolgens in de winkels belanden voor een hele scherpe prijs. Het assortiment verschilt daardoor enorm, wekelijks komen in Actions-winkels zo’n 100 tot 150 nieuwe artikelen binnen, hoewel sommige producten (35%) altijd te krijgen zijn.
De wisselingen in het assortiment zorgen volgens Van der Mark voor een gevoel van urgentie bij de klant. Wat vandaag in de winkel is, ligt er morgen misschien niet meer. Daardoor hebben klanten het gevoel dat ze meteen hun slag moeten slaan.
Het succes is des te opmerkelijker omdat de reguliere detailhandel kampt met de concurrentie van internetwinkels en zuinige consumenten. Grootschalige inkoop, een optimale distributie en een kostenbewuste bedrijfscultuur zorgen bij Action voor zeer lage consumentenprijzen. De 400+ winkels worden dagelijks bevoorraad om een zo volledig mogelijk assortiment aan te kunnen bieden.
Vanuit het nieuwe distributiecentrum in Echt (Zuid Limburg) worden, naast het zuidelijk deel van Nederland, straks ook de landen België, Frankrijk en Duitsland bevoorraad.
CEO Ronald van der Mark vertelt meer over de succesfactoren van Action in zijn keynote speech op het 23e What is going on in (R)etailing?! congres op dinsdagmiddag 8 april in de Amsterdam Arena.
Tevens krijgt u een diepere kijk in de keuken van Amazon’s Zappos, Urban Outfitters en Etam Groep.