Interview met Pieter van den Broecke van Manhattan Associates

Interview met Pieter van den Broecke van Manhattan Associates

Lees het complete interview

Ik ben Pieter van den Broecke, ik ben werkzaam bij Manhattan Associates, en Manhattan Associates is een Amerikaanse softwareleverancier.  Gevestigd ook hier in Nederland, waar we retailers helpen om een optimale omnichannel fulfillment te realiseren.

Oké. Het congresthema van dit jaar is reinventing retail. Wat draagt uw organisatie daar precies aan bij, uw uitvinding daarvan toe te passen?

Zoals ik zei helpen wij retailers om de omnichannel propositions zo goed mogelijk uit te werken. En heel specifiek gericht op de fulfillment kant van het verhaal. En wij hebben op drie manieren eigenlijk helpen wij retailers in deze context. Enerzijds helpen wij hun de voorraad zo globaal mogelijk inzichtelijk te maken in waar het beschikbaar is. Om te bedienen, om de voorraad te gebruiken voor gelijk welk kanaal. Anderzijds eenmaal die voorraad inzichtelijk is gemaakt geweest dan zijn we in staat om retailers te helpen om te kiezen van waar men een bepaalde klantenvraag zal bedienen, vanuit welk voorraadpunt. En wat belangrijk hierbij is dat retailers meer en meer ook het winkelkanaal gaan zien als een aanleverpunt voor online consumenten. En een derde fase die we aanbieden is om winkels toe te laten om eigenlijk zich op te stellen als een fulfillment center voor online demand.

Oké. En we zijn vandaag in de Amsterdam Arena, “where retailchampions rise”, welke retailer is volgens u dan absoluut de kampioen? En waarom is het die?

De retailer die naar voren springt is Ahold. Die toch een hele grote strategische investering heeft gemaakt met de aankoop van Bol.com. Dus een grote puur play online speler, en dit nu gaat blenden met hun traditionele kanalen zijnde de food winkelkanalen. En ik denk dat ze voor de toekomst heel sterk gewapend zijn om de omnichannel propositie heel mooi uit te werken.

En hoe ziet u de Nederlandse retailtoekomst, en welke rol spelen e-commerce en mobile daar bijvoorbeeld in?

Ik denk dat heel duidelijk is dat deze retailers die in staat zijn om e-commerce te kunnen linken aan hun winkelkanalen, en gebruik makend van mobile, dat zij de winnaars van de toekomst zullen zijn. En dat beide aspecten totaal niet kunnen genegeerd worden om te kunnen overleven. Dus ik denk wel een mooie toekomst op voorwaarde dat men deze beide technologieën echt toepast in functie van de consument.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

retailing.nl website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024