Presentatie Steven Bakker, CEO van BAS Group

Steven BakkerSteven Bakker is voormalig CEO van BAS Group en gaf op What’s Going on in (R)etailing?! 2015 inzicht in het veranderende retaillandschap. Hij vertelde over retailformules, kansen & oplossingen en de optimale mix van on- & offline.

 “Alle retailers moeten zichzelf positioneren op de markt. Je kunt als retailer jezelf positioneren, je kunt onderin, midden of hoog gepositioneerd zijn. Dat geldt voor een retailer, maar ook voor een fabrikant. We kennen allemaal de voorbeelden. Je kunt onderin erg succesvol zijn zoals bijvoorbeeld de Action of de Primark, die als succesformule hoge volumes en lage prijzen hanteren.

Dan heb je het midden segment. Daar staat zoals ik aan het begin van de presentatie al zei, de V&D op dit momenteel symbool van “stuck in the middle” zijn. Maar met alle respect voor V&D, eigenlijk geldt dat , wat mij betreft, voor alle retailers die langer dan ongeveer 10 jaar bestaan.

Het mooie van retailing is dat er ook een topje bovenin zit. Het premium segment, daar is een soort blue ocean want daar zit relatief weinig. Voor mij, met de formules die wij op dat moment hadden, was er eigenlijk maar één logische keuze, door zo hard mogelijk naar boven te gaan. Weg met de Dixons-winkels met vitrinekasten en versleten toonbanken!”

Bekijk zijn presentatie:

[youtube width=”500″ height=”281″ video_id=”FwhPWyzDUCQ” style=”style-3″ position=”left”]

 


 

What’s going on in (R)etailing?!

Beretailing_120xn u ook benieuwd naar de andere presentaties? Bekijk de homepage van What’s going on in Retailing en laat u inspireren door experts op het gebied van retailing.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

retailing.nl website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024