Omnichannel zet de klant centraal, maar wie zet de data centraal?

Big data, externe data, open data, realtime data… allemaal mooie kreten die u het walhalla van omnichannel beloven. Feit is dat de hoeveelheid data in de retail exponentieel groeit. Dit biedt enorme kansen, maar brengt ook uitdagingen met zich mee.

Integratie van fysieke en virtuele winkel

Bij omnichannel ligt de focus op de merkbeleving van de klant. Deze komt via verschillende contactmomenten en kanalen bij uw merk. Door slimme integratie is de content en beleving overal hetzelfde, uiteraard afgestemd op het device en de locatie. Dit vereist een uitgekiend logistiek proces met realtime gegevensuitwisseling.

Grote hoeveelheden data

In het verleden stroomde data gestructureerd binnen vanuit een beperkt aantal bronnen. Vandaag de dag komt zowel historische als realtime data binnen vanuit een veelvoud aan interne en externe bronnen in een gestructureerd, semi-gestructureerd en ongestructureerd formaat. Het efficiënt verzamelen en verwerken hiervan is cruciaal in de executie van een goede omnichannelstrategie.

Van inzicht naar actie?

Download dan nu de whitepaper:

[gravityform id=”1″ title=”true” description=”true”]

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

retailing.nl website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024